Korkeasaaren eläintarhassa syntyi maaliskuussa kolme ahmanpentua. Korkeasaareen syntyi yksi naaraspentu ja kaksi urosta. Pentujen emo on jo 12-vuotias.
Ahma saa pentuja eläintarhassa harvoin. Viimeksi ahma sai pentuja Korkeasaaressa 20 vuotta sitten.
Korkeasaaren mukaan pennut syntyivät valkoturkkisina. Ahmojen turkki muuttuu kuitenkin ruskeaksi.
Pennut viettävät ensimmäiset viikot suojassa sisätiloissa. Eläntenhoitajat seuraavat pentuja pesäkameralla. Pentujen emolle viedään ruokaa kerran päivässä.
Euroopan eläintarhoissa on 120 ahmaa. Ahma kuuluu Euroopan eläintarhajärjestön suojeluohjelmaan. Korkeasaaren pennut muuttavat aikuisina eläintarhaan, joka osallistuu ahmojen suojeluun.

