Monet kysyvät, milloin Ukrainan sota loppuu, milloin kaikki tämä hulluus päättyy. Monella meistä on varmasti käynyt mielessä myös ajatus, että eikö sota lopu ikinä.
Kuten kaikki muutkin sodat, Ukrainan sota on hirveä ja väärä. Syyllinen sotaan on Venäjä, joka hyökkäsi Ukrainaan. Venäjä valtasi jo vuonna 2014 Krimin niemimaan. Molemmat teot ovat kansainvälisen oikeuden vastaisia.
Ukrainan sotaa on yritetty sovitella monella tavalla. Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ja Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ovat tavanneet, Euroopan johtajat ovat tavanneet. Trump on keskustellut Venäjän presidentin Vladimir Putinin kanssa.
Samaan aikaan keskustelujen kanssa Venäjä on iskenyt Ukrainaan ohjuksilla ja drooneilla. Onneksi kaikki sodat päättyvät joskus. Niin myös Ukrainan sota.
Sota on synkkä ja raskas aihe, ja Ukrainan sota on jatkunut liian pitkään. Tästä huolimatta toivotan lukijoillemme oikein hyvää alkavaa kevättalvea!