Hallitus tukee kaikkia koteja, jotka maksavat sähköstä yli 10 senttiä kilowattitunnilta. Valtio maksaa näiden kotien neljän kuukauden sähkölaskusta 50 prosenttia. Tuetut kuukaudet ovat marraskuu, joulukuu, tammikuu ja helmikuu.
Sähkötukea ei tarvitse hakea. Sähkötuki maksetaan automaattisesti. Tuki maksetaan maaliskuun sähkölaskun yhteydessä.
Tuki voi olla enimmillään 700 euroa kuukaudessa. Jokaisen pitää maksaa itse vähintään 90 euroa kuukaudessa.
Se on tervetullut idea, kiitos viranomaisille.