Kuntapäättäjät tekevät päätöksiä siitä, miten oman kotikuntasi asioita kehitetään ja mihin kunnassa panostetaan.
Kunnat vastaavat monista julkisista palveluista. Kuntien vastuulla ovat koulut, päiväkodit, kirjastot, liikuntapaikat ja terveysasemat. Kunnat myös siivoavat kadut keväällä. Meistä kaikki käyttävät lähes päivittäin näitä palveluita.
Koronapandemia on aiheuttanut sen, että ehdokkaita ei ole juuri päässyt tapaamaan kasvotusten. Ehdokkaat esittäytyvät verkossa ja sosiaalisessa mediassa eli somessa. Kaikki eivät kuitenkaan ole somessa. Kaikilla ei ole edes älypuhelinta. Ikäihmiset ovat hyvä esimerkki tästä.
Kansanvalta ja tasapuolisuus täytyy turvata myös tulevissa vaaleissa. Selkosanomat kertoo kuntavaaleista selkokielellä.
Selkosanomien painetun numeron 9 välissä on selkokielinen kuntavaaliesite. Lehden keskiaukeama on pyhitetty vaaliteemalle. Laaja juttu kuntavaaleista löytyy myös verkkolehdestämme.
Onnea kuntavaaleihin kaikille ehdokkaille!
Avaa linkki ja vastaa kysymyksiin: