Pääkirjoitus: Pienen Suomen suuri hetki

Teksti: Leealaura Leskelä
Uutinen julkaistu: 30.08.2017

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump tapasi Suomen presidentin Sauli Niinistön Valkoisessa talossa Washingtonissa.

Presidentit keskustelivat monista tärkeistä aiheista, esimerkiksi turvallisuudesta, terrorismin torjumisesta ja talousasioista. Keskustelun jälkeen presidentit pitivät tiedotustilaisuuden.

Tiedotustilaisuudessa presidentti Trump onnitteli 100-vuotiasta Suomea. Hän puhui myös Suomen ja Yhdysvaltojen pitkästä yhteistyöstä ja hyvistä suhteista.

Presidentti Niinistö puhui myös Suomen ja Yhdysvaltojen yhteistyöstä Arktisessa neuvostossa. Suomi on nyt neuvoston puheenjohtaja.

Monet ovat arvailleet, miksi Suomi yhtäkkiä sai kutsun presidenttien tapaamiseen. Edellisestä kutsusta Yhdysvaltoihin on kulunut jo 15 vuotta.

Pienelle Suomelle presidenttien tapaaminen on suuri asia. Niinistö voi viedä viestiä Suomesta ja Pohjoismaista Yhdysvaltoihin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)