Puolustusvoimat eli Suomen armeija haluaa lisää naisia armeijaan. Puolustusvoimien tavoite on, että ainakin 2 000 naista suorittaa armeijan joka vuosi.
Suomen armeijan naispuolisia sotilaita lumipuvuissa.
Varusmiespalvelus eli armeija on Suomessa pakollinen ainoastaan miehille. Nainen voi suorittaa armeijan, jos hän itse haluaa. Armeija kestää vähintään 165 päivää.
Vuoden 2021 keväällä 1 700 naista haki vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Määrä on kaikkien aikojen suurin.
2 kommenttia artikkeliin ”Armeijaan halutaan lisää naisia”
Helppo ja hyvää toivottavasti tulee enemmä samanlaista tehtävä.
Helppo ja hyvää toivottavasti tulee enemmä samanlaista tehtävä.
jos naiset ovat missa tahansa, se paikka voi olla paremmin.