Ravintolat ovat auki

Ravintolat ovat auki Suomen hallitus vähensi koronarajoituksia. Nyt ravintolat ovat auki jälleen. Mutta ravintoloissa on edelleen rajoituksia. Ravintolat Etelä-Suomessa ja Pohjanmaalla eivät saa myydä alkoholia iltapäivällä kello 17 jälkeen. Lisäksi Etelä-Suomessa ja Pohjanmaalla ravintoloiden täytyy sulkea ovensa jo kello19 illalla. Muualla Suomessa ravintolat menevät kiinni kello 23. Ravintoloissa täytyy muistaa … Lue lisää artikkelista

Eduskunta käsittelee koulukiusaamista

Eduskunta käsittelee koulukiusaamista Kiusaamisesta ja väkivallasta on tullut ongelma kouluissa. Monet suomalaiset haluavat estää koulukiusaamisen. Yli 50 000 suomalaista allekirjoitti aloitteen eduskunnalle. Allekirjoittajat haluavat, että koulukiusaaminen lisätään rikoslakiin. Silloin kiusaamisesta voi tehdä rikosilmoituksen. Rikoslaissa on nyt pahoinpitely ja kunnianloukkaus, mutta koulukiusaamista ei ole. Aloite siirtyy seuraavaksi eduskunnan käsittelyyn.

Koronatartuntojen määrä vähenee

Koronatartuntojen määrä vähenee Suomen koronatilanne on nyt parempi kuin viime kuussa eli maaliskuussa. Uusia tartuntoja on vähemmän ja sairaaloissa on vähemmän koronapotilaita. Tartunnat ovat vähentyneet tiukkojen rajoitusten ja koronarokotusten takia. Ensimmäisen annoksen rokotetta on saanut miljoona suomalaista. Kesällä kaikki aikuiset on rokotettu koronaa vastaan. Koronarokote on vapaaehtoinen, ja rokotukseen pitää … Lue lisää artikkelista