Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2019 toukokuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: toukokuu 2019

Maailmanmestaruutta juhlittiin Helsingissä

Urheilu

28.05.2019
Kuuntele uutinen

Maailmanmestaruutta juhlittiin Helsingissä Suomen jääkiekkojoukkue ja 50 000 suomalaista juhlivat yhdessä jääkiekon maailmanmestaruutta Helsingissä. Suomen presidentti Sauli Niinistö onnitteli Suomen kiekkojoukkuetta ja joukkueen kapteenia Marko Anttilaa. Suomi voitti maailmanmestaruuden sunnuntaina 26. toukokuuta.

Suomi on jääkiekon maailmanmestari

Urheilu

27.05.2019
Kuuntele uutinen

Suomi on jääkiekon maailmanmestari! Suomi voitti maailmanmestaruuden miesten jääkiekossa Slovakiassa. Loppuottelussa pelasivat Suomi ja Kanada. Suomi voitti Kanadan maalein 3-1. Suomen joukkue pelasi erittäin hyvin koko kisojen ajan. Suomen maailmanmestaruus oli kuitenkin suuri yllätys. Kisoissa hopeaa voitti Kanada ja pronssia Venäjä.

Suomessa monet ihmiset asuvat yksin

Suomi

24.05.2019
Kuuntele uutinen

Suomessa monet ihmiset asuvat yksin Yli miljoona suomalaista asuu yksin. Yksinasuja voi olla nuori opiskelija, puolisostaan eronnut aikuinen tai leskeksi jäänyt vanha ihminen. Monet aikuiset asuvat mieluiten yksin. Yksinasuvalla ihmisellä on usein kotieläin, esimerkiksi koira.

Bea Westerstråhle on kova urheilija

Urheilu

23.05.2019
Kuuntele uutinen

Bea Westerstråhle on huippu-urheilija Bea Westerstråhle voitti hopeaa purjehduksessa Abu Dhabin kisoissa tänä vuonna. Kisoihin osallistui kehitysvammaisia urheilijoita eri puolilta maailmaa. Bea Westerstråhle purjehti yhdessä Mari Aarnion kanssa. Bea Westerstråhle kilpailee myös alppihiihdossa. Vuonna 2016 hän voitti kolme kultaa alppihiihdossa Itävallassa.

Kesällä tehdään tietöitä

Suomi

23.05.2019
Kuuntele uutinen

Kesällä tehdään tietöitä Kesällä rakennetaan uusia maanteitä ja korjataan huonokuntoisia teitä. Tietöistä varoitetaan liikennemerkillä. Maanteillä on silloin myös nopeusrajoituksia. Autoilijoiden täytyy noudattaa nopeusrajoituksia, koska tietyömailla liikkuu paljon työkoneita ja työmiehiä. Tänä vuonna Turussa rakennetaan tietä, joka ohittaa kaupungin keskustan.

Prinssi Harry ja Meghan saivat pojan

Maailma

22.05.2019
Kuuntele uutinen

Prinssi Harry ja Meghan saivat pojan Englannin prinssi Harry ja hänen vaimonsa Meghan saivat poikavauvan. Lapsi on parin ensimmäinen. Lapsen nimi on Archie. Meghan on 37-vuotias ja Harry on 34-vuotias. Meghan on kotoisin Yhdysvalloista. Meghan oli aiemmin näyttelijä.

Lastenohjelma Jarista ja Karista

Kulttuuri

22.05.2019
Kuuntele uutinen

Lastenohjelma Jarista ja Karista Televisiossa on lastenohjelma, joka keroo Jarista ja Karista. Jari ja Kari ovat ystävyksiä. Jari on puhelias ja Kari on hiljaisempi kaveri. He eivät koskaan suutu toisilleen. Jari ja Kari on tv-ohjelma lapsille, mutta sitä voivat katsoa myös aikuiset. Jarin ja Karin seikkailuja voi katsoa TV2-kanavalla sunnuntaisin. … Lue lisää artikkelista

Syö kotimaista kalaa!

Arki

22.05.2019
Kuuntele uutinen

Syö kotimaista kalaa! Se mitä me syömme, vaikuttaa ilmastoon. Meidän pitää syödä vähemmän lihaa ja juoda vähemmän maitoa. Meidän pitää syödä monipuolista ruokaa, jotta pysymme terveinä. Kalaruoka on terveellistä. Ilmaston kannalta on hyvä, että syöt kotimaista kalaa. Kotimaisia kaloja ovat silakka, hauki ja ahven.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat
Seuraava sivu »