Maustetytöt ovat suosittuja festareilla Kulttuuri 24.04.2019 Kuuntele uutinen Maustetytöt ovat suosittuja festareilla Maustetytöt ovat suosittuja esiintyjiä ensi kesän festareilla. He esiintyvät esimerkiksi Sidewaysissa, Bättre Folkissa, Ruisrockissa, Qstockissa ja Flow Festivalilla. Maustetytöt esittävät pop-musiikkia. Kaisa ja Anna Karjalainen ovat kotoisin Vaalasta. Nyt he asuvat Helsingissä.
Veikkausliigan pelit alkoivat Urheilu 24.04.2019 Kuuntele uutinen Veikkausliigan pelit alkoivat Veikkausliigassa pelataan jalkapallon Suomen mestaruudesta. Liigassa pelaa 12 joukkuetta. Pelejä on huhtikuusta marraskuuhun asti. Liigan suosikkeja ovat HJK Helsingistä, FC Honka Espoosta ja FC Inter Turusta.
Sri Lankassa terrori-isku Maailma 24.04.2019 Kuuntele uutinen Sri Lankassa terrori-isku Terroristit räjäyttivät kirkkoja ja hotelleja Sri Lankassa. Terrori-iskut tapahtuivat pääsiäissunnuntaina 22. huhtikuuta. Pommi-iskuissa kuoli 300 ihmistä ja 500 ihmistä loukkaantui. Poliisi on pidättänyt 25 ihmistä. Poliisi epäilee, että he ovat terroristeja.
Muuttolinnut palaavat Suomeen Arki 24.04.2019 Kuuntele uutinen Muuttolinnut palaavat Suomeen Keväällä muuttolinnut palaavat Suomeen. Maaliskuussa tulivat hanhet, rastaat ja västäräkit. Huhtikuun alussa tuli peipponen. Kevätaamuisin koiraslinnut houkuttelevat laulullaan naaraslintuja pesän rakentamiseen. Kesän aikana linnut munivat ja kasvattavat poikaset. Syksyllä linnut muuttavat jälleen etelään.
Suomen naisille hopeaa Urheilu 15.04.2019 Kuuntele uutinen Suomen naisille hopeaa Yhdysvallat voitti maailmanmestaruuden ja Suomi sai hopeaa naisten jääkiekossa. Suomen joukkue pelasi erittäin hyvin ja teki maalin, jolla olisi pitänyt voittaa mestaruus. Mutta yllättäen erotuomari hylkäsi suomalaisen tekemän maalin. Ihmiset olivat ihmeissään ja pettyneitä. Suomen naiset voivat kuitenkin olla ylpeitä hienosta pelistä ja MM-hopeasta!
Mikä puolue voittaa eduskuntavaalit? Suomi 11.04.2019 Kuuntele uutinen Mikä puolue voittaa eduskuntavaalit? Sunnuntaina 14. huhtikuuta valitsemme uudet kansanedustajat eduskuntaan. Seuraava pääministeri tulee puolueesta, joka saa eniten ääniä. Ennen vaaleja ihmisiltä kysellään, ketä he aikovat äänestää. Kyselyjen mukaan sosiaalidemokraatit on suosituin puolue. Vaalien voittaja selviää ja kerrotaan televisiossa sunnuntaina illalla.
Maailma voi paremmin Maailma 11.04.2019 Kuuntele uutinen Maailma voi paremmin Ihmiset luulevat usein, että maailma voi aina vaan huonommin. Uutisissa kerrotaan tuhoista ja köyhyydestä. Mutta maailma voi paremmin kuin luulemme. Ruotsalainen lääkäri ja tutkija Hans Rosling halusi kertoa ihmisille, että tilastojen mukaan monet asiat ovat paremmin. Köyhyys on vähentynyt ja useimmat lapset rokotetaan tauteja vastaan. Hans Rosling … Lue lisää artikkelista
Lizzie Armanto on menestyvä rullalautailija Urheilu 11.04.2019 Kuuntele uutinen Lizzie Armanto on menestyvä rullalautailija Lizzie Armanto on yksi parhaista rullalautailijoista maailmassa. Hän on voittanut monta kilpailua. Armanto asuu Yhdysvalloissa. Hänellä on sekä Yhdysvaltain että Suomen kansalaisuus. Rullalautailu on ensimmäistä kertaa mukana olympialaisissa vuonna 2020. Lizzie Armanto edustaa Suomea olympialaisissa. Hänellä on hyvät mahdollisuudet voittaa olympiamitali. Olympialaisiin osallistuvat myös rullalautailijat … Lue lisää artikkelista