Kiina suunnittelee polttomoottoreilla varustettujen autojen kieltämistä. Kiina aikoo kieltää perinteisten autojen valmistuksen ja myynnin lähitulevaisuudessa.
Kuukauden mukaan: lokakuu 2017
sivu 1 / 4 (39 uutista)
Yhdysvallat eroaa Unescosta ()
Yhdysvallat eroaa Unescosta. Unesco on Yhdistyneiden kansakuntien kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestö.
Juna ja kuorma-auto törmäsivät – neljä kuoli ()
Neljä ihmistä kuoli Raaseporissa Uudellamaalla, kun juna ja puolustusvoimien kuorma-auto törmäsivät.
Selkokieli kirkastaa tarinaa ()
Kirjailija Eppu Nuotio on vuoden 2017 selkokirjakummi. Hänen kirjansa Peiton paikka sai uuden muodon, kun sitä tehtiin selkokielinen versio. Kirjan on mukauttanut selkokielelle Johanna Kartio.
Kampanja vastustaa häirintää ()
Seksuaalinen häirintä on yleistä. Sen osoittaa myös Me too -kampanja.
Nuoret lihovat liikaa ()
Suomen nuoret ovat lihavampia kuin monien Euroopan maiden nuoret. Tuoreen tutkimuksen mukaan lihominen on yhä suurempi uhka lasten ja nuorten terveydelle. Se on jo suurempi uhka terveydelle kuin nälkä.
ICAN: Ydinaseet pitää kieltää ()
ICAN-järjestö vaatii, että kaikki maailman ydinaseet pitää kieltää. ICAN sai Nobelin rauhanpalkinnon lokakuun alussa.
Kansalaisaloite eduskuntaan ()
Ei myytävänä! -kansalaisaloite etenee eduskunnan käsittelyyn.
Kirkko on selväsanainen ()
Evankelis-luterilainen kirkko sai Vuoden selväsanainen -palkinnon.
500 hevosta kilpaili Helsingissä ()
Helsinki International Horse Show on Suomen suurin hevoskilpailu.