Tulppaanifestivaali on alkanut Hollannin pääkaupungissa Amsterdamissa. Hollannin virallinen nimi on Alankomaat.
Hollanti on vihreä maa, joka tunnetaan erityisesti tulppaaneista. Amsterdamissa järjestetään joka kevät tulppaanifestivaali. Festivaali alkoi tänä keväänä 21. maaliskuuta. Festivaali jatkuu 12. toukokuuta asti.
Monet matkailijat haluavat nähdä, kun tulppaanit ja muut kevätkukat kukkivat. Amsterdamin ulkopuolella sijaitseva Keukenhofin tulppaanipuisto on suosittu kohde. Tulppaanipuistossa kukkii seitsemän miljoonaa kukkaa. Puistossa on 800 erilaista tulppaanilajia, hyasintteja ja narsisseja.
