Suomessa tulvii nyt monissa paikoin. Esimerkiksi Tampereen seudulla ja Länsi-Suomessa on tulvia. Tulvat johtuvat lämpimästä säästä. Tampereen seudulla ja Länsi-Suomessa on ollut viime päivinä hyvin lämmin sää.
Tulvavesi on katkaissut teitä, osa kaduista on peittynyt veden alle. Joidenkin koulujen pihat ovat täynnä vettä.
Pohjanmaalla pelätään nyt voimakkaita tulvia. Pohjanmaan jokien pinta nousee. Satakunnassa on suljettu monia siltoja, koska vesi on noussut niin korkealle.
Tulvavaroitukset jatkuvat. Ely-keskuksien mukaan Suomen joissakin osissa pahimmat tulvat ovat vasta edessä.
Tulvia on yleensä keväällä, kun lumet sulavat.
