Poliisi on takavarikoinut yli 350 kiloa huumeita, 145 000 ekstaasitablettia ja yli miljoona lääketablettia. Poliisi takavarikoi lisäksi yli 200 000 euroa rahaa. Poliisi pidätti tutkinnassa yli 30 ihmistä, joista 17 on vangittuna.
Epäillyt ovat eri maiden kansalaisia. Epäillyillä on yhteyksiä ruotsalaiseen rikollisjengiin Dödspatrulleniin. Suomalaiset jengit ovat välittäneet ja myyneet huumeet Suomessa.
Poliisin mukaan ruotsalaiset rikollisjengit toimivat myös Suomessa. Poliisin mukaan jengit ovat vaarallisia ja väkivaltaisia.
Sisäministeri Mari Rantanen sanoo, että hän on huolissaan rikollisjengeistä. Suomessa toimii noin 10 katujengiä, jotka tekevät rikoksia.
– Tämä on huolestuttavaa. Suomen poliisi on kuitenkin toiminut tehokkaasti. Poliisi on ottanut tekijät kiinni ja tehnyt yhteistyötä Ruotsin poliisin kanssa, sisäministeri Rantanen sanoo.
Poliisin mukaan ruotsalaiset rikollisjengit toimivat myös Suomessa. Poliisin mukaan jengit ovat vaarallisia ja väkivaltaisia.
