Paavi Franciscus on ollut sairaalassa noin kaksi viikkoa. Paavia hoidetaan Italian pääkaupungissa Roomassa.
Paavilla oli ensin keuhkoputkentulehdus ja myöhemmin keuhkokuume. Hän on ollut hengenvaarassa mutta paavi ei ole enää kuolemanvaarassa.
Vaikka paavi on vakavasti sairas, hän on tehnyt myös töitä sairaalassa. Paavi tapasi sairaalassa Vatikaanin ulkoministerin. Hän on on hyväksynyt myös kolme kanonisointia. Kanonisointi tarkoittaa sitä, että henkilö julistetaan pyhimykseksi.
Paavi Franciscus on katolisen kirkon johtaja. Katolinen kirkko on maailman suurin kristillinen kirkko. Katoliseen kirkkoon kuuluu 1,3 miljardia ihmistä. Paavi Franciscus on 88-vuotias. Hän on ollut paavina 12 vuotta.
