Maisema Kolilta -maalaus on koristanut Helsingin päärautatieaseman seinää yli 100 vuotta. Teoksen ovat maalanneet Eero Järnefelt, A. W. Finch ja Ilmari Aalto.
Maisema Kolilta valmistui vuonna 1911. Se asennettiin Helsingin rautatieaseman seinälle vuonna 1923.
Maisema Kolilta kuvaa Suomen kansallismaisemaa. Suomi kuului vuonna 1911 vielä Venäjän keisarikuntaan. Maalaus on kahdeksan metriä leveä ja viisi metriä korkea.
Teoksen konservointi eli kunnostus ja entisöinti kesti puoli vuotta.
