Köyhien itsenäisyyspäivän juhla

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.12.2021

Itsenäisyyspäivänä järjestettiin tapahtumia myös vähävaraisille. Hurstin perinteinen köyhien itsenäisyyspäivä järjestettiin Helsingissä ulkona. Syynä on paha koronatilanne.

Köyhien itsenäisyyspäivän perinteen aloitti Veikko Hursti. Hursti halusi, että kaikilla suomalaisilla on mahdollisuus juhlistaa itsenäisyyspäivää tasa-arvoisesti.

Kuvassa on ihmisiä jonossa Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyön itsenäisyyspäivän tapahtumassa. Tapahtuma järjestettiin Helsingin Rautatientorilla 6. joulukuuta. Tarjolla oli kuumaa lohikeittoa pakkassäässä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)