Korkeasaaren eläintarhassa asuu kaks karhua. Karhut ovat 23- ja 18-vuotiaat. Karhut vetäytyivät talvipesiinsä marraskuun ensimmäisellä viikolla.
Korkeasaaren karhut nukkuvat jo sikeästi. Korkeasaaren eläintenhoitaja Susan Nuurtila kertoo, että kumpikaan karhu ei ole liikkunut talvipesässä. Toisen karhun pesässä on kamera, josta hoitajat voivat seurata karhujen unta. Hoitajat ovat saaneet selville kameran avulla myös sen, missä asennossa karhut tykkäävät nukkua. Korkeasaaren eläintarha on julkaissut kuvaa karhun pesästä myös internetissä.
Molemmat karhut painoivat ennen nukkumaan menoa 225 kiloa. Talven aikana ne laihtuvat paljon. Keväällä karhut ovat huomattavasti hoikempia.
Karhut nukkuvat ainakin helmikuuhun saakka. Viime vuosi oli kuitenkin poikkeus. Viime vuonna karhut nukahtivat jo lokakuussa. Ne heräsivät ensimmäisen kerran jo joulukuussa.

Hienoa, että karhut voivat hyvin ja ovat löytäneet itselleen rauhallisen paikan talviunille. Toivon, että niiden pesät ovat lämpimät ja turvalliset. Onko tiedossa, miten karhujen paino kehittyy talven aikana?