Joulupukki tuo lahjat jouluaattona

Teksti: Petri Kiuttu, Markku Juusola, Kaisa Kaatra
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.12.2022

Ensi viikonvaihteessa on joulu. Jouluaatto on lauantaina. Jouluaattona Joulupukki tuo lahjoja lapsille ja aikuisille.

Suomessa kerrotaan tarinaa, että joulupukki asuu Korvatunturilla. Joulupukin kanssa Korvatunturilla asuu Joulumuori.

Joulupukki lähtee Korvatunturilta liikkeelle hyvissä ajoin ennen jouluaattoa. Joulupukilla on paljon töitä.

Joulupukin tärkein tehtävä on jakaa lahjat kaikille lapsille ja aikuisille, jotka ovat olleet kilttejä. Joulupukin apurit eli tontut ovat tarkkailleet tilannetta koko vuoden ajan. Tontut antavat Joulupukille tietoa siitä, kuka on ollut kiltti ja kuka ei.

Joulupukki matkustaa jakamaan lahjat porolla.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)