Jemenin sota pahenee

Teksti: Betty Marschan, lähteet Yle, STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2022

Tilanne sodan tuhoamassa Jemenissä pahenee. Sadat ihmiset kuolivat ja loukkaantuivat tammikuussa pommi-iskuissa.

Jemenin tilanne on lohduton. Jemenissä on käynnissä maailman pahin humanitaarinen kriisi, jossa ihmisten elämän mahdollisuudet tuhotaan. Neljä miljoonaa ihmistä on menettänyt kotinsa. Ainakin 20 miljoonaa ihmistä tarvitsee nopeasti apua.

Jemen sijaitsee Arabian niemimaan eteläkärjessä. Jemen on Lähi-idän köyhin maa.

Jemenin sota on sisällissota, jota ulkopuoliset valtiot tukevat. Huthikapinalliset taistelevat hallituksen joukkoja vastaan. Sisällisota on jatkunut pitkään. Sota alkoi vuonna 2015.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)