Armand Duplantis hallitsee miesten seiväshyppyä. Hän on voittanut viime vuosina kaikki arvokilpailut. 24-vuotias Duplantis on amerikanruotsalainen. Hän on syntynyt Yhdysvalloissa, mutta edustaa Ruotsia.
Duplantis voitti maanantai-iltana seiväshypyn miesten olympiakultaa. Hän teki myös uuden maailmanennätyksen. Duplantiksen uusi maailmanennätys on 625.
Duplantis voitti kultaa myös Tokion kesäolympialaisissa vuonna 2021. Olympialaisten lisäksi hän on voittanut kaksi MM-kultaa ja kolme EM-kultaa.
