Donald Trumpin vaalivoitto oli selvä. Trump voitti esimerkiksi Pennsylvanian ja Pohjois-Carolinan osavaltioissa. Nämä osavaltiot ovat niin sanottuja vaa’ankieliosavaltioita, joissa vaalit ratkaistaan. Donald Trump oli vaaleissa republikaanien ehdokas.
Kamala Harris onnitteli Donald Trumpia keskiviikkona. Myös Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden onnitteli Trumpia. Kamala Harris oli presidentinvaaleissa demokraattien ehdokas.
Donald Trump on 78-vuotias liikemies. Hän on Yhdysvaltojen historian vanhin presidentti. Trump oli Yhdysvaltojen presidentti myös vuosina 2017–2021. Trump yritti presidentiksi myös vuonna 2021. Hän hävisi vaaleissa Joe Bidenille.
Donald Trump on Yhdysvaltojen historian ensimmäinen presidentti, jolla on rikostuomio. Trump on saanut tuomion kirjanpidon väärentämisestä. Trump väärensi kirjanpitoa ennen vuoden 2016 vaaleja.
Donald Trumpista tulee Yhdysvaltojen 47. presidentti. Trumpin uusi kausi alkaa 20. tammikuuta 2025.
