Tv-sarja on brittien ja suomalaisten yhteistuotanto. Se on tehty englanniksi, suomeksi ja ruotsiksi. Käsikirjoituksen ovat kirjoittaneet Mark Huckerby ja Nick Ostler. Steve Box ohjaa. Sarjan alussa Muumipeikko herää talviunesta ja etsii Nuuskamuikkusta.
Ensimmäisellä kaudella on 13 osaa. Muumilaakso lähetetään suomeksi TV2:ssa ja ruotsiksi Yle Fem -kanavalla. Sarja alkaa TV2:ssa 25. helmikuuta kello 20.00 ja Yle Fem -kanavalla 26. helmikuuta kello 17.25.

??????????????????????
on hyvät uudet ääni näytteliät
muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuumit