Uusi tv-sarja muumeista kolmella kielellä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Yle
Uutinen julkaistu: 31.01.2019

Uusi tv-sarja muumeista on valmistunut. Sarja perustuu Tove Janssonin muumikirjoihin, mutta siinä on paljon uutta.

Tv-sarja on brittien ja suomalaisten yhteistuotanto. Se on tehty englanniksi, suomeksi ja ruotsiksi. Käsikirjoituksen ovat kirjoittaneet Mark Huckerby ja Nick Ostler. Steve Box ohjaa. Sarjan alussa Muumipeikko herää talviunesta ja etsii Nuuskamuikkusta.

Ensimmäisellä kaudella on 13 osaa. Muumilaakso lähetetään suomeksi TV2:ssa ja ruotsiksi Yle Fem -kanavalla. Sarja alkaa TV2:ssa 25. helmikuuta kello 20.00 ja Yle Fem -kanavalla 26. helmikuuta kello 17.25.

Kuuntele juttu

3 kommenttia artikkeliin ”Uusi tv-sarja muumeista kolmella kielellä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste