The Beatles hajosi 43 vuotta sitten, keväällä 1970. Tänä jouluna kaikkien aikojen rock-yhtye on jälleen kerran ajankohtainen. The Beatlesilta julkaistiin marraskuussa kappaleita, joita ei ole ennen julkaistu. Levyn nimi on On Air – Live at the BBC Volume 2. Se sisältää 37 laulua, joita ei ole aikaisemmin julkaistu. Tupla-albumin ensimmäinen osa julkaistiin jo 19 vuotta sitten.
Levyn kappaleet on nauhoitettu Britannian yleisradioyhtiön BBC:n ohjelmissa vuosina 1963–1964. Levyllä on myös hauskoja juttutuokioita yhtyeen jäsenten kanssa. Levyn mukana on 48-sivuinen vihko, jonka esipuheen on kirjoittanut Paul McCartney.
Englantilainen The Beatles on maailman suosituin rock-yhtye. Monet pitävät sitä myös kaikkien aikojen parhaana. Yhtye sai aikaan 1960-luvulla ainutlaatuisen ihailijakulttuurin. Yhtyeen kappaleet ja albumit ovat musiikkillisia neronleimauksia.
Yhtyeen jäsenistä laulaja ja basisti Paul McCartney ja rumpali Ringo Starr ovat elossa. McCartney eli Macca on 71-vuotias, Starr on 73. Laulaja ja kitaristi John Lennon murhattiin vuonna 1980. Kitaristi ja laulaja George Harrison kuoli syöpään vuonna 2001.
