Lorine Zineb Noka Talhaoui on Loreen. Hän voitti euroviisut kappaleellaan Euphoria. Ruotsalaiset iloitsevat Loreenin voitosta. Onhan maalla pitkät perinteet niin euroviisuista kuin menestyksestä kansainvälisillä popmusiikin markkinoilla. Ruotsin tunnetuin viisuvoittaja on tietysti ABBA, yksi maailman tunnetuimmista yhtyeistä. ABBA voitti euroviisut vuonna 1974.
Loreen tuli tunnetuksi kotimaassaan Ruotsissa vuonna 2004. Hän osallistui tuolloin Idols-kilpailuun. Laulajan tuorein single on nimeltään If She’s The One. Se on jo radiohitti. Pitkäsoittoa neito ei ole vielä jukaissut.
Iltalehden haastattelussa Loreen paljasti pitävänsä Suomesta. Hän kävi täällä keväällä.
– Pidän Helsingistä jopa enemmän kuin Tukholmasta. Vaikka ette ehkä usko sitä, Loreen hehkutti Iltalehdessä.

Aika outoa kun loreen on syntynyt thuklolmassa