Kissiä esittää 32-vuotias helsinkiläinen näyttelijä Antti Holma. Hän on työskennellyt pääasiassa teatterissa, mutta myös radiossa ja televisiossa.
Holma julkaisi juuri ensimmäisen romaaninsa Järjestäjä.
Se on humoristinen kuvaus teatterimaailmasta.
Kriitikot ovat kehuneet kirjaa.
Holma kehitti Kissin hahmon jo pari vuotta sitten. Hahmolla on toppi-vaate, vaalea ja melkein oma tukka, minihame ja korkokengät. Esikuvana ovat monet naiset, jotka käyvät kuntosalilla ja kasvattavat lihaksiaan. Holma käy itsekin ahkerasti kuntosalilla.
– Yllätyin, kun siitä tuli niin nätti, Holma kertoo. Kissillä on jo 15 000 kaveria Facebookissa.
