Brasilian Neymar on maailman tunnetuimpia pelaajia. Neymar teki kuperkeikan ottelussa Sveitsiä vastaan sen jälkeen, kun häntä kohdeltiin jälleen kovakouraisesti. Brasilia on MM-kisojen yksi suuri ennakkosuosikki.

Yllätyksiä MM-kisoissa

Jalkapallon MM-kisat alkoivat Venäjällä viime viikon torstaina. Kisat ovat maailman suurin urheilutapahtuma.

Venäjän pääkaupunkiin Moskovaan tulee miljoona turistia.

Kisojen neljän ensimmäisen pelipäivän aikana nähtiin monta yllätystä. Jalkapallon suurmaa Argentiina ja pieni Islanti päätyivät lauantaina tasatulokseen 1–1. Argentiina oli ottelun suuri ennakkosuosikki.

Sunnuntaina Meksiko voitti Saksan 1–0. Se oli todellinen yllätysvoitti. Sunnuntai-iltana Brasilia ja Sveitsi pelasivat tasan 1–1. Tämäkin lopputulos oli yllättävä. Brasilian odotettiin voittavan ottelun selvästi.

Islannin ihme jatkuu. Islannin joukkue hurmasi jalkapalloyleisön EM-kisoissa vuonna 2016. Tasapeli avausottelussa Argentiinaa vastaan. Kuvassa Argentiinan Lionel Messi (vasemmalla) ja Islannin Ragnar Sigurdsson.

Islannin kannattajat riemuitsivat Moskovan Spartak-jalkapallostadionilla lauantaina 16. kesäkuuta. Tasapeli Argentiinaa vastaan oli kuin voitto pienelle Islannille.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste