Venäjän pääkaupunkiin Moskovaan tulee miljoona turistia.
Kisojen neljän ensimmäisen pelipäivän aikana nähtiin monta yllätystä. Jalkapallon suurmaa Argentiina ja pieni Islanti päätyivät lauantaina tasatulokseen 1–1. Argentiina oli ottelun suuri ennakkosuosikki.
Sunnuntaina Meksiko voitti Saksan 1–0. Se oli todellinen yllätysvoitti. Sunnuntai-iltana Brasilia ja Sveitsi pelasivat tasan 1–1. Tämäkin lopputulos oli yllättävä. Brasilian odotettiin voittavan ottelun selvästi.


