Yli 200 ihmistä hiihtää halki Suomen

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Ismo Miettinen
Uutinen julkaistu: 14.03.2019

225 kuntohiihtäjää hiihtää parhaillaan Suomen itärajalta länsirajalle. Hiihto alkoi Kuusamosta ja päättyy Tornioon.

440 kilometrin hiihto kestää yleensä seitsemän päivää. Tänä vuonna hiihto päättyy 16. maaliskuuta.

– Tänä vuonna olosuhteet ovat hyvät. Lunta on tarpeeksi, sanoo Marjut Järvinen, joka on yksi järjestäjistä.

Tänä vuonna hiihtoon osallistuu 225 hiihtäjää 22 maasta. Kaukaisimmat vieraat tulevat Australiasta. Useimmat ulkomaiset hiihtäjät tulevat Saksasta, Sveitsistä ja Yhdysvalloista. Nuorin hiihtäjä on 13-vuotias ja vanhin 78-vuotias.

Monet ovat osallistuneet hiihtoon useita kertoja. He nauttivat kauniista luonnosta ja hyvästä seurasta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)