Rajalta rajalle -hiihto hiihdetään jo 35. kerran. Yli 200 hiihtäjää hiihtää Kuusamosta Venäjän rajalta Tornioon Ruotsin rajalle. Kuva on viime vuoden hiihdosta.

Rajalta rajalle -hiihto hiihdetään jo 35. kerran. Yli 200 hiihtäjää hiihtää Kuusamosta Venäjän rajalta Tornioon Ruotsin rajalle. Kuva on viime vuoden hiihdosta.

Yli 200 ihmistä hiihtää halki Suomen

225 kuntohiihtäjää hiihtää parhaillaan Suomen itärajalta länsirajalle. Hiihto alkoi Kuusamosta ja päättyy Tornioon.

440 kilometrin hiihto kestää yleensä seitsemän päivää. Tänä vuonna hiihto päättyy 16. maaliskuuta.

– Tänä vuonna olosuhteet ovat hyvät. Lunta on tarpeeksi, sanoo Marjut Järvinen, joka on yksi järjestäjistä.

Tänä vuonna hiihtoon osallistuu 225 hiihtäjää 22 maasta. Kaukaisimmat vieraat tulevat Australiasta. Useimmat ulkomaiset hiihtäjät tulevat Saksasta, Sveitsistä ja Yhdysvalloista. Nuorin hiihtäjä on 13-vuotias ja vanhin 78-vuotias.

Monet ovat osallistuneet hiihtoon useita kertoja. He nauttivat kauniista luonnosta ja hyvästä seurasta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste