440 kilometrin hiihto kestää yleensä seitsemän päivää. Tänä vuonna hiihto päättyy 16. maaliskuuta.
– Tänä vuonna olosuhteet ovat hyvät. Lunta on tarpeeksi, sanoo Marjut Järvinen, joka on yksi järjestäjistä.
Tänä vuonna hiihtoon osallistuu 225 hiihtäjää 22 maasta. Kaukaisimmat vieraat tulevat Australiasta. Useimmat ulkomaiset hiihtäjät tulevat Saksasta, Sveitsistä ja Yhdysvalloista. Nuorin hiihtäjä on 13-vuotias ja vanhin 78-vuotias.
Monet ovat osallistuneet hiihtoon useita kertoja. He nauttivat kauniista luonnosta ja hyvästä seurasta.
