Yleisurheilun EM-kisat kilpaillaan Berliinissä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.08.2018

Yleisurheilun Euroopan mestaruuksista kilpaillaan tällä viikolla Berliinissä. Tällä kertaa Suomella ei ole suuria toiveita menestyksestä.

Yleisurheilun Euroopan mestaruuskilpailut käydään Saksan pääkaupungissa Berliinissä 6.‑12. elokuuta.

Suomella on kisoissa 43 urheilijan joukkue. Suomen tavoite on saada 3 – 4 mitalia. Tavoite on kova, sillä suomalaisten tulokset eivät ole olleet kovin hyviä tänä vuonna.

Parhaat mahdollisuudet mitaleille on kävelijä Veli-Matti Partasella. Hänen lempinimensä on Aku. Partanen kilpailee 50 kilometrin kävelyssä tiistaiaamuna.

Myös Berliiniin ennustetaan kuumaa säätä. Lämpötila saattaa nousta jopa +37 asteeseen. Kuumuus rasittaa erityisesti pitkien juoksu- ja kävelymatkojen urheilijoita. Kävelijä Veli-Matti Partasella on hyvä keino viilentyä ennen 50 kilometrin kävelyä. Puoli tuntia ennen lähtöä Partanen pukeutuu liiviin, joka on täytetty jäisellä vedellä.

Suomalaiset menestyvät tavallisesti keihäänheitossa. Tänä vuonna keihäänheittäjillä on mennyt melko heikosti. Vain nuori Oliver Helander on heittänyt hyvin, mutta saksalaiset ovat heittäneet paljon paremmin.

Naisten kolmiloikassa Kristiina Mäkelä saattaa menestyä. Simo Lipsanen voi yllättää miesten kolmiloikassa.

Yle näyttää yleisurheilun EM-kisat TV2:ssa ja Areenassa.

Lähteet STT, Yle

Yksi kommentti artikkeliin ”Yleisurheilun EM-kisat kilpaillaan Berliinissä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)