Wilma Murto voitti EM-kultaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.08.2022

Seiväshyppääjä Wilma Murto voitti keskiviikkona Euroopan mestaruuden. Seiväshypyn finaali eli loppukilpailu oli myöhään keskiviikkoiltana.

Wilma Murto on seiväshypyn Euroopan mestari. Wilma Murto voitti EM-kultaa. Wilma Murron tulos oli 485.

Wilma Murto paransi kilpailussa Suomen ennätystä kolme kertaa.

Kreikan Aikaterini Stefanidi oli seiväshypyn finaalin toinen ja Slovenian Tina Sutej kolmas.

Edellinen Euroopan mestaruuden saavuttanut suomalainen naisurheilija on Sari Essayah. Sari Essayah voitti 10 kilometrin kävelyn EM-kultaa Helsingissä vuonna 1994. Suomalainen yleisurheilija on voittanut arvokisoista viimeksi mitalin kahdeksan vuotta sitten. Antti Ruuskanen voitti keihäänheiton EM-pronssia Amsterdamista vuonna 2016.

Yleisurheilun EM-kisat järjestetään Saksan Münchenissä.

Wilma Murto paransi finaalissa eli loppukilpailussa Suomen ennätystä peräti kolme kertaa. Murron voittotulos oli 485. Hän oli kilpailun ylivoimaisesti paras seiväshyppääjä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Wilma Murto voitti EM-kultaa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste