Voittaako Liverpool Englannin Valioliigan?

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.04.2019

Liverpool johtaa Englannin Valioliigaa. Voittaako Liverpool vihdoin mestaruuden?

Liverpoolin edellinen mestaruus on vuodelta 1990. Liverpool johtaa Valioliigaa kahden pisteen erolla Manchester Cityyn. Liverpoolilla on 88 pistettä, Manchester Cityllä 86. Valioliigan mestaruus ratkeaa näiden kahden pohjoisenglantilaisen seuran välillä.

Valioliigan viimeinen ottelukierros pelataan tänä keväänä sunnuntaina 12. toukokuuta. Liverpoolin ja Manchester Cityn taistelu on tällä hetkellä niin tiukkaa, että voittaja saattaa selvitä vasta tuona sunnuntaina.

Lontoolaiset seurat menestyvät

Manchester City oli Valioliigan suurin suosikki tällä kaudella. Liverpool on kuitenkin pelannut koko kauden erinomaisesti. Manchester City voitti Valioliigan viime kaudella. Liverpool oli vuosi sitten neljäs.

Liverpool oli viimeksi näin lähellä mestaruutta vuonna 2014. Silloin Liverpool jäi kahden pisteen päähän mestaruudesta. Mestaruuden vei myös silloin Manchester City.

Valioliigan muita menestyjiä ovat tällä kaudella lontoolaiset seurat Tottenham, Arsenal ja Chelsea.

Lähteet Valioliiga.com, IL, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)