Valtteri Bottas kilpailee ensi vuonna F1-sarjassa. Bottaksesta tulee Cadillac-tallin kilpakuljettaja. Cadillac ei ole ollut aikaisemmin mukana Formula 1 -sarjassa. Se on yhdestoista formulatalli.
Bottas on ajanut aiemmin neljässä eri tallissa, joita ovat Williams, Mercedes, Alfa Romeo ja Sauber. Bottas ei ole kilpaillut tällä kaudella. Hän oli Mercedeksen testikuljettaja.
Bottas on ajanut 246 Formula 1 -kilpailua ja voittanut kymmenen kertaa. Palkinnoille hän on päässyt 67 kertaa.
Bottas oli F1-sarjan toinen vuosina 2019 ja 2020, jolloin hänen tallikaverinsa Lewis Hamilton voitti mestaruudet.
Cadillac-talli haluaa menestyä
Bottas on tyytyväinen uuteen sopimukseensa. Cadillac on pieni talli, mutta se haluaa menestyä. Menestyminen ei kuitenkaan tapahdu heti, vaan se vaatii aikaa.
– Cadillac on tuotemerkki. Cadillacilla on pitkä historia amerikkalaisessa moottoriurheilussa. Cadillac ei ole osallistunut formuloihin aikaisemmin. Me rakennamme jotain aivan uutta. Tuntuu hyvältä olla mukana, Bottas sanoo.
Meksikolainen Sergio Perez on Bottaksen tallikaveri. Myös Perez on kokenut kilpakuski. Perez on ajanut 281 kilpailua ja voittanut kuusi osakilpailua.
Seuraava formulakausi alkaa osakilpailulla Australiassa maaliskuussa 2026. Tämän vuoden Formula 1 -kausi päättyy joulukuussa. Vuoden 2025 viimeinen osakilpailu ajetaan Arabiemiraattien Abu Dhabissa.
Valtteri Bottas on 35-vuotias. Hän on kokenut kilpakuljettaja. Bottas on kilpailut F1-luokassa vuosina 2013–2024.
