Valtteri Bottas riemuitsi, kun hän kuuli, että hän pääsee formulakuskiksi.

Valtteri Bottas riemuitsi, kun hän kuuli, että hän pääsee formulakuskiksi.

Valtteri Bottas formula ykkösiin

Valtteri Bottas kilpailee vuonna 2013 autourheilun kuninkuusluokassa F1-auton ratissa.

Uusi suomalainen kilpa-ajaja, Valtteri Bottas on ensi kaudella F1-auton ratissa. Nastolasta kotoisin oleva Bottas kuljettaa Williams-tallin autoa. 23-vuotiaan Bottaksen sopimus tallin kanssa varmistui viime viikolla. Bottas on haaveillut F1-kuljettajan pestistä lapsesta saakka.

Bottas on yhdeksäs suomalainen F1-kuljettaja. Hänen tausta- vaikuttajansa on kaksinkertainen maailmanmestari ja lajin suuruus Mika Häkkinen. Bottaksen talli Williams on perinteinen ja arvostettu brittitalli. Suomalainen Keke Rosberg voitti maailmanmestaruuden Williams-tallin kuljettajana 30 vuotta sitten, vuonna 1982.

Seuraava F1-kausi käynnistyy maaliskuussa. Mukana on luultavasti kaksi suomalaista kuljettajaa. Toinen, Kimi Räikkönen ajaa Lotus-tallissa. Kolmas suomalainen Heikki Kovalainen on vielä ilman sopimusta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste