Valtteri Bottas formula ykkösiin

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.12.2012

Valtteri Bottas kilpailee vuonna 2013 autourheilun kuninkuusluokassa F1-auton ratissa.

Uusi suomalainen kilpa-ajaja, Valtteri Bottas on ensi kaudella F1-auton ratissa. Nastolasta kotoisin oleva Bottas kuljettaa Williams-tallin autoa. 23-vuotiaan Bottaksen sopimus tallin kanssa varmistui viime viikolla. Bottas on haaveillut F1-kuljettajan pestistä lapsesta saakka.

Bottas on yhdeksäs suomalainen F1-kuljettaja. Hänen tausta- vaikuttajansa on kaksinkertainen maailmanmestari ja lajin suuruus Mika Häkkinen. Bottaksen talli Williams on perinteinen ja arvostettu brittitalli. Suomalainen Keke Rosberg voitti maailmanmestaruuden Williams-tallin kuljettajana 30 vuotta sitten, vuonna 1982.

Seuraava F1-kausi käynnistyy maaliskuussa. Mukana on luultavasti kaksi suomalaista kuljettajaa. Toinen, Kimi Räikkönen ajaa Lotus-tallissa. Kolmas suomalainen Heikki Kovalainen on vielä ilman sopimusta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste