Usain Bolt on Rion olympialaisten kuumin urheilija

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.08.2016

Jamaikan pikajuoksija Usain Bolt tekee historiaa. Olympialaisten suosikki voitti jälleen kultaa.

Usain Bolt voitti Rion kesäolympialaisten 100 metrin juoksun olympiakultaa. Boltin voittoaika oli 9,81.

Bolt teki samalla historiaa. Voitto oli jo Boltin kolmas peräkkäinen olympiakulta 100 metrillä. Boltilla on yhteensä seitsemän olympiakultaa. Usain Bolt on maailman kaikkien aikojen nopein ihminen. Hän on myös yksi kaikkien aikojen parhaista juoksijoista.

Bolt on niin suosittu urheilija, että osa kisojen yleisöstä tulee paikalle katsomaan pelkästään hänen suorituksensa.

Jamaikalainen pikajuoksija saattaa vielä voittaa lisää mitaleja näissä kisoissa. Bolt puolustaa 200 metrin olympiavoittoaan ja osallistuu miesten 4×100 metrin viestiin. 200 metrin pikajuoksun loppukilpailu on perjantaina 19.8. Yle esittää sen kello 4.30.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)