Tokion olympialaiset järjestetään vuonna 2021

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.04.2020

Tokion kesäolympialaiset siirtyvät. Olympialaiset järjestetään kesällä 2021.

Tokion olympialaiset siirretään koronaviruksen takia. Olympialaiset siirtyvät vuodella. Kisat järjestetään kesällä 2021. Kisat piti alun perin järjestää tänä kesänä.

Olympialaisten avajaispäivä on 23. heinäkuuta 2021. Kisat päättyvät 8. elokuuta.

Osa kansainvälisistä liitoista kannatti sitä, että kisat järjestetään keväällä. Tokiossa ei ole kuuma vielä keväällä. Kansainvälinen olympiakomitea haluaa kuitenkin, että kisat järjestetään kesällä.

Kisojen järjestäminen kesällä antaa enemmän aikaa koronaviruksen taltuttamiseen. Myös kisojen uudelleen järjestäminen vie paljon aikaa.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)