Monica Sileoni on Suomen telinevoimistelun seuraava suuri nimi. Näin uskovat monet, vaikka Sileoni täytti vasta 16 vuotta.

Telinevoimistelun nuori tähti

Monica Sileoni on Suomen telinevoimistelun seuraava suuri nimi. Näin uskovat monet, vaikka Sileoni täytti vasta 16 vuotta.

Monica Sileoni on Suomen telinevoimistelun seuraava suuri nimi. Näin uskovat monet, vaikka Sileoni täytti vasta 16 vuotta. Hän on ehtinyt edustaa Suomea jo EM- ja MM-kisoissa sekä nuorten olympialaisissa. Olympiapaikka Rion kisoihin jää väliin ensi kesänä.

– Tiedän, että olympialaisiin on tosi vaikea päästä. Aion päästä vielä joskus mukaan.

Sileoni harjoittelee kuutena päivänä viikossa. Hän käy kotikoulua, joten lähes kokopäiväinen harjoittelu on mahdollista. Yhden päivän harjoittelu kestää neljä tuntia. Sen lisäksi kahtena päivänä on aamuharjoitukset.

– Harjoittelu on kovaa. Lepopäivä on pakko pitää kerran viikossa. Muuten keho ei kestä, Sileoni sanoo Länsiväylässä.

Telinevoimistelun vastapainoksi Sileoni treenaa kerran viikossa balettia. Se tuo voimisteluun lisää notkeutta ja parantaa ojennuksia.

Sileonin perhe ei ole elänyt vuosikausiin lainkaan tavallista arkea. Sileoni alkoi voimistella 10-vuotiaana. Siitä lähtien koko perhe on tähdänyt määrätietoisesti menestykseen. Monican äiti Kirsi Sileoni on koko ajan läsnä tyttärensä harjoituksissa. Hän on äiti, opettaja, valmentaja ja manageri.

– Minä vain voimistelen. Äiti hoitaa asiat ja selvittää, miten pääsen eteenpäin, Monica kertoo Helsingin Sanomissa.

Jostain voimisteluun panostavan nuoren on kuitenkin täytynyt luopua.

– Ainoat kaverini ovat voimistelun piiristä.

Lähteet Länsiväylä, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste