Teemu Selänne on pohtinut lopettamista jo usean vuoden ajan. Kiekkotähti vakuuttaa, että kausi 2013–2014 on ehdottomasti hänen viimeisensä.

Teemu Selänne on pohtinut lopettamista jo usean vuoden ajan. Kiekkotähti vakuuttaa, että kausi 2013–2014 on ehdottomasti hänen viimeisensä.

Teemu Selänne valkokankaalla

Jääkiekkoilija Teemu Selänne on tuttu melkein kaikille suomalaisille. Nyt hänestä on tehty dokumenttielokuva.

Elokuva Selänne kertoo Teemu Selänteen vaiheet sekä urheilu- maailmassa että kotioloissa. Selänne kertoo menestyksestään maailman kovimmassa jääkiekkoliigassa NHL:ssä. Elokuvassa ei kuitenkaan unohdeta monia vaikeuksia, joita kaikkien aikojen suomalainen jääkiekkoilija on kohdannut.

Katsoja pääsee tutustumaan Selänteen arkielämään ja hänen Sirpa-vaimoonsa, neljään lapseensa, kahteen veljeensä, vanhempiinsa ja ystäviinsä. Elokuva välittää kuvan hienosta urheilijasta, joka suhtautuu tekemiseensä suurella intohimolla. Selänne myöntää, että juuri se intohimo menee välillä rasittavuuden puolelle.

– Elokuva kertoo siitä, millaisten mutkien kautta Teemu on päässyt huipulle, elokuvan ohjaaja JP Siili sanoo.

– Toivon, että elokuva antaa ihmisille näkökulmaa siihen, mihin minä itse uskon ja mitä tämä ura on vaatinut. Elokuvan tekeminen toi minulle mieleen paljon muistoja. Sen tekeminen oli hienoa, Teemu Selänne sanoo.

Selänteen mielestä ihmisen kannattaa olla rehellinen ja näyttää muille aidosti kaikki puolensa.

– Olen monissa asioissa erittäin julma, etenkin itseäni kohtaan. Odotan enemmän itseltäni kuin muilta. Olen hyvin itsekäs, kun on kyse harjoittelmisesta. Siinä sitten joku aina kärsii, perhe tai ystävät. Näin on pakko olla, että pääsee huipulle, Selänne selittää.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste