Kuvassa Norwichin Teemu Pukki juhlii voittoa Newcastlesta.

Kuvassa Norwichin Teemu Pukki juhlii voittoa Newcastlesta.

Teemu Pukki teki kolme maalia

Jalkapalloilija Teemu Pukki on nyt Englannin Valioliigan paras hyökkääjä. Pukki teki lauantaina kolme maalia, kun Norwich voitti Newcastlen 3–1.

Teemu Pukin kausi Norwichin joukkueessa on alkanut loistavasti. Pukki on tehnyt kaikki Norwichin neljä maalia. Ensin Pukki teki yhden maalin Liverpoolia vastaan.

Viime lauantaina Pukki nousi Valioliigan maalipörssin kärkeen. Hän teki kolme maalia eli hattutempun Newcastlen maaliin. Hyvällä onnella maaleja olisi voinut tulla enemmänkin.

– Tämä oli yksi parhaista peleistäni täällä, tyytyväinen Pukki sanoi ottelun jälkeen.

– En olisi voinut unelmoidakaan tästä pari vuotta sitten, hän lisäsi.

Englannissa on tapana, että kolmen maalin tekijä saa pelipallon mukaansa.

– Varmaan tyttäreni pelaa sillä, sanoi Pukki, jolla on pieni tytär.

On erittäin harvinaista, että suomalainen jalkapalloilija menestyy näin hyvin Englannin Valioliigassa. Vain Jari Litmanen, Sami Hyypiä ja Mikael Forssell menestyivat aikoinaan näin hyvin.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste