Teemu jätti jäähyväiset

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.04.2014

Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija, Teemu Selänne, jätti jäähyväiset NHL-liigalle.

Selänne pelasi huhtikuun puolessa välissä viimeisen runkosarjaottelun Anaheim Ducks -joukkueessaan.

Anaheim on kuitenkin vielä mukana NHL:n pudotuspeleissä, joten Selänne ei voi vielä kokonaan heittää luistimia naulaan.

43-vuotias Teemu Selänne on voittanut paljon ja tehnyt monta ennätystä. Ensimmäisellä kaudella NHL:ssa vuosina 1992–1993 Selänne teki 76 maalia ja sai yhteensä 132 pistettä. Ennätystä ei ole rikkonut kukaan uusi NHL-tulokas. Selänne pelasi NHL:ssa yhteensä 1 451 runkosarjaottelua. Hän teki yhteensä 684 maalia. Stanley Cupin hän voitti vuonna 2007.

Selänne teki myös hienon 26-vuotisen uran Suomen maajoukkueessa. Hän voitti muun muassa kolme olympiapronssia ja yhden hopean. Viimeisin olympiamitali tuli Sotšin olympialaisista, kun Selänne teki kaksi maalia pronssiottelussa USA:ta vastaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)