Tanja Poutiainen lopettaa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.03.2014

Yksi Suomen parhaista alppihiihtäjistä Tanja Poutiainen lopettaa uransa. Poutiaisen viimeinen kilpailu on pujottelun SM-kisat huhtikuun alussa.

Tanja Poutiainen on voittanut sekä pujottelun että suurpujottelun maailmancupin monta kertaa. Lisäksi hän on saanut MM-kisoissa kaksi hopeaa ja kaksi pronssia. Yhteensä hänellä on 28 SM-kultaa.

Poutiainen lopettaa 17 maailman- cupin kilpailukauden jälkeen. Viimeiseksi kilpailulähdöksi jää pujottelun SM-kisat Rovaniemellä huhtikuussa.

– Ounasvaaralla Rovaniemellä olivat ensimmäiset kilpailuni. On hienoa lopettaa ura siellä, sanoo Poutiainen HBL:n haastattelussa.

Poutiainen kertoi päätöksestään maaliskuun puolessa välissä. Hän ei ole kertonut, mitä hän aikoo tehdä kilpauransa jälkeen. Poutiainen on opiskellut talous- tieteitä Lapin yliopistossa. Hän on myös sanonut, että hän haluaisi perustaa perheen avomiehensä Vesan kanssa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste