Tampa Bay juhli mestaruutta Edmontonissa 28. syyskuuta. Stanley Cup -pokaalin nosti Tampa Bayn tšekkiläinen Ondřej Palát.

Tampa Bay voitti Stanley Cupin

Tampa Bay Lightning voitti NHL:n mestaruuden eli Stanley Cupin.

Tampa Bay varmisti mestaruuden viime viikon tiistaina. Tampa Bay voitti silloin Dallas Starsin finaalisarjassa neljännen kerran. Stanley Cupin mestaruuden saa neljällä voitolla loppuotteluissa.

Tampa Bay voitti mestaruuden edellisen kerran vuonna 2004.

Tampa Bayn joukkueessa ei ollut tällä kaudella yhtään suomalaista pelaajaa. Dallasissa suomalaisia oli peräti neljä: puolustajat Miro Heiskanen ja Esa Lindell sekä hyökkääjät Roope Hintz ja Joel Kiviranta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste