Japanilainen Yuzuru Hanyu on taitoluistelun supertähti. Hänellä on miljoonia faneja eli ihailijoita.

Taitoluistelun japanilainen supertähti

Taitoluistelija Yuzuru Hanyu on Japanin suosituin urheilija. Kilpailuissa hänellä on mukanaan turvamiehet.

Kun Yuzuru Hanyu päättää suorituksensa taitoluistelu-areenalla, jää peittyy sadoista pehmoleluista. Hän on miesten yksinluistelun kaksinkertainen maailmanmestari ja kaksinkertainen olympiavoittaja. Monien mielestä japanilainen on myös maailman kaikkien aikojen paras taitoluistelija.

Hanyu on erityisesti teini-ikäisten tyttöjen suuri suosikki. Hänen perässään matkustaa jatkuvasti jopa tuhansia ihailijoita.

Yuzuru Hanyu oli mukana Helsingissä taitoluistelun GP-osakilpailussa marraskuun alussa. Myös Helsingissä tuhannet fanit seurasivat Hanyua jatkuvasti. Helsingin osakilpailun pääsy- lippuja myytiin pelkästään Japaniin 3 600 kappaletta.

Vaatimaton supertähti Yuzuru Hanyu tunnetaan ympäri maailman ja hän on todellinen supertähti. 23-vuotias luistelija käyttäytyy kuitenkin vaatimattomasti ja vaikuttaa hyvin hiljaiselta ja rauhalliselta.

Hanyu aloitti taitoluistelun neljävuotiaana. Vaikuttaa siltä, että hänellä on kyky hurmata ihmisiä taidoillaan ja pelkällä olemuksellaan.

Helsingin kilpailussa Hanyu luisteli virheettömän ohjelman ja vei miesten kilpailun voiton ylivoimaisesti. Hanyun ohjelman jälkeen jää peittyi jälleen kerran sadoista Nalle Puh -pehmoleluista ja ruusuista.

Lähde HS, IS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste