Lauri Markkanen on Susijengin tähtipelaaja. Koripallon miesten maajoukkueen eli Susijengin MM-karsinnat jatkuvat perjantaina 29. kesäkuuta.

Susijengin MM-karsinnat jatkuvat

Lauri Markkanen pelaa ensimmäisissä MM-karsinnoissaan. Myös Petteri Koponen ja Sasu Salin ovat mukana ryhmässä.

Suomen koripallon miesten maajoukkue eli Susijengi pelaa MM-karsintoja keskellä kesää. Susijengi kohtaa 29.6. Tšekin maajoukkueen. Islanti on vastassa 2.7.

Susijengin ehdoton tähtipelaaja on Lauri Markkanen. Markkanen pelasi hienon kauden Pohjois-Amerikan miesten koripallon ammattilaissarjassa NBA:ssa. Markkanen valittiin kauden päätteeksi tulokkaiden tähtiviisikkoon.

Maajoukkueen päävalmentaja Henrik Dettmann ylistää Markkasta Helsingin Sanomissa.

– Se oli todella hieno juttu. Asia jäi Suomessa myös aivan liian vähälle huomiolle. Vasta historia kertoo meille sen, kuinka iso saavutus se oli, Dettmann sanoo.

Susijengillä on koossa MM-karsinnoista kaksi voittoa ja kaksi häviötä. Nuo pelit joukkue taisteli ilman Markkasta, Koposta ja Salinia.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.