Lauri Markkanen on Susijengin tähtipelaaja. Koripallon miesten maajoukkueen eli Susijengin MM-karsinnat jatkuvat perjantaina 29. kesäkuuta.

Susijengin MM-karsinnat jatkuvat

Lauri Markkanen pelaa ensimmäisissä MM-karsinnoissaan. Myös Petteri Koponen ja Sasu Salin ovat mukana ryhmässä.

Suomen koripallon miesten maajoukkue eli Susijengi pelaa MM-karsintoja keskellä kesää. Susijengi kohtaa 29.6. Tšekin maajoukkueen. Islanti on vastassa 2.7.

Susijengin ehdoton tähtipelaaja on Lauri Markkanen. Markkanen pelasi hienon kauden Pohjois-Amerikan miesten koripallon ammattilaissarjassa NBA:ssa. Markkanen valittiin kauden päätteeksi tulokkaiden tähtiviisikkoon.

Maajoukkueen päävalmentaja Henrik Dettmann ylistää Markkasta Helsingin Sanomissa.

– Se oli todella hieno juttu. Asia jäi Suomessa myös aivan liian vähälle huomiolle. Vasta historia kertoo meille sen, kuinka iso saavutus se oli, Dettmann sanoo.

Susijengillä on koossa MM-karsinnoista kaksi voittoa ja kaksi häviötä. Nuo pelit joukkue taisteli ilman Markkasta, Koposta ja Salinia.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste