Susijengi teki historiaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.09.2022

Suomen koripallomaajoukkue eli Susijengi teki sunnuntaina historiaa. Susijengi selviytyi koripallon EM-kisoissa puolivälieriin eli kahdeksan parhaan maan joukkoon.

Suomen koripallomaajoukkue eli Susijengi kohtasi sunnuntaina koripallon EM-kisojen neljännesvälierän ottelussa Kroatian. Ottelu pelattiin Berliinissä.

Susijengi kaatoi Kroatian pistein 94–86. Susijengi pääsee EM-kisojen puolivälieriin. Tulos on historiallinen. Suomi ei ole aiemmin voittanut arvokisojen neljännesvälieräottelua.

Suomen joukkueen paras pistemies oli Lauri Markkanen. Lauri Markkanen oli ottelussa hurjassa pelivireessä. Markkanen oli koko ottelun tähti.

Lauri Markkanen pelaa ammattilaisena koripalloliiga NBA:ssa Yhdysvalloissa. Markkanen pelaa Utah Jazz -seurassa. Suomen joukkue eli Susijengi on sekoitus kokemusta ja nuoruutta. Susijengissä pelaavat veteraanit Shawn Duff, Petteri Koponen ja Sasu Salin. Petteri Koponen pelaa viimeistä kertaa arvokisoissa.

Suomi kohtaa tiistaina Espanjan. Ottelu esitetään Yle TV2:ssa ja Yle Areenassa. Ottelu alkaa kello 18.15.

Lauri Markkanen tuuletti, kun Suomi kaatoi Kroatian. Markkanen oli ottelun tähti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste