Suomi voitti Pohjois-Irlannin

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Paul Faith
Uutinen julkaistu: 28.03.2023

Suomen miesten jalkapallomaajoukkue eli Huuhkajat voitti Pohjois-Irlannin viime sunnuntaina. Kyseessä oli Suomen EM-karsintojen avausvoitto.

Suomen miesten jalkapallomaajoukkue kaatoi Pohjois-Irlannin Belfastissa 1–0. Kyseessä oli tärkeä voitto. Suomi pelaa jalkapallon EM-kisojen karsintoja. Suomi hävisi ensimmäisen karsintaottelun Tanskalle 3–1.

Suomen maalin teki Benjamin Källman. Källman on pelannut Huuhkajissa todella hyvin. Hän on tehnyt 11 ottelussa jo viisi maalia.

Suomen EM-karsinnat jatkuvat kesäkuussa. Suomi pelaa kesäkuussa kotikentällään eli Helsingin olympiastadionilla Sloveniaa ja San Marinoa vastaan.

Jalkapallon EM-kisat järjestetään vuonna 2024 Saksassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)