Ottelu pelattiin Lyonissa Ranskassa. Hyökkääjä Antoine Griezmann teki molemmat Ranskan maalit. Molemmissa maaleissa Ranskan pelaajat menivät lyhyillä ja nopeilla syötöillä Suomen puolustuksen läpi.
Griezmann teki toisen maalinsa hyvin pienestä kulmasta. Suomen maalivahti Lukas Hradecky syytti siitä maalista itseään. Hradecky luuli, että Griezmann syöttää taaksepäin, mutta Griezmann tekikin maalin.
Suomi pelasi hyvin
Ranska voitti miesten maailmanmestaruuden edellisissä MM-kisoissa. Ranskan maajoukkuetta pidetään tällä hetkellä maailman kolmanneksi parhaana maana jalkapallossa. Silti Suomi pystyi ajoittain pelaamaan hyvin Ranskaa vastaan. Suomen peli sujui paremmin kuin EM-kisoissa kesäkuussa.
Ottelun lopussa hyökkääjä Teemu Pukki kaatui Ranskan maalin edessä. Suomalaiset vaativat rangaistuspotkua. Erotuomari oli eri mieltä.
Ottelu Ukrainaa vastaa jännittää
Suomi on nyt jaetulla toisella sijalla karsintalohkossa yhdessä Ukrainan kanssa. Ranska johtaa lohkoa ylivoimaisesti.
Suomen seuraava ottelu 9. lokakuuta on tärkeä ja jännittävä. Suomi pelaa silloin Helsingissä Ukrainaa vastaan. Nyt juuri Ukraina ja Suomi taistelevat lohkon toisesta sijasta. Lohkojen voittajat menevät suoraan MM-kisoihin. Lohkojen toiseksi sijoittuneet joukkueet pääsevät karsintaotteluihin, joiden voittajat pääsevät MM-kisoihin.
Lähde: STT
