Pika-aituri Nooralotta Neziri osallistuu aikaisin torstaiaamuna 100 metrin aitojen alkukarsintaan.

Suomi tavoittelee yhtä mitalia

Yleisurheilun MM-kilpailut ovat käynnissä Kiinan pääkaupungissa Pekingissä. Suomen tavoitteena on saada kisoista ainakin yksi mitali.

Monet uskovat, että mitali irtoaa jälleen kerran miesten keihään- heitosta. Tero Pitkämäki ja Antti Ruuskanen kilpailevat keihään finaalissa. Miesten keihäänheiton loppukilpailu on keskiviikkona 27. elokuuta.

Naisten keihäänheitossa Sanni Utriainen voi tuoda kaivatun mitalin. Naisten keihäänheiton loppukilpailu käydään kisojen päätöspäivänä sunnuntaina 30.8. Kisa alkaa kello 13.45 Suomen aikaa.

Pika-aituri Nooralotta Neziri on maailmanlistalla sijalla 35. Pika-aidat on tiukka ja vaativa laji. Suomalaisen menestymisen mahdollisuudet ovat pienet, koska maailman tulostaso on todella kova. Jos Neziri onnistuu täydellisesti, hän voi päästä mukaan loppukilpailuun.

Seiväshyppääjä Minna Nikkanen on parantanut tällä kaudella Suomen ennätystä useampaan kertaan. Somerolainen Nikkanen selviytyi seiväshypyn loppu- kilpailuun. Seiväshypyn loppukilpailu on keskiviikkona.

MM-kisojen ilahduttavin suoritus tuli moukarimies David Söderbergiltä. Varsin kokematon Söderberg sijoittui moukari- finaalissa kuudenneksi. Hän heitti kauden kotimaisen kärkituloksen 76,92 metriä.

MM-kilpailut päättyvät sunnuntaina 30.8.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste