Jääkiekkomaajoukkueessa pelaa muiden muassa keskushyökkääjä Mikko Koivu. Hän on ollut usein myös maajoukkueen kapteeni.

Suomi sai kokoon kovan kiekkojoukkueen

Suomi saa jääkiekon MM-kisoihin hyvän joukkueen. Varsinkin taitavia maalintekijöitä paljon, vaikka Jesse Puljujärvi ei mahdu mukaan joukkueeseen.

Joukkueessa on mukana useita hyökkääjiä NHL:stä. Aleksander Barkov, Jussi Jokinen, Mikko Koivu ja Mikael Granlund ovat kaikki taitavia maalintekijöitä.

Mukana on myös kova maalintekijä Patrik Laine Tampereen Tapparasta. Laine voitti jo talvella nuorten maailmanmestaruuden. Joukkueessa on toinenkin nuorten maailmanmestari, Sebastian Aho Oulun Kärpistä.

Maalivahteina ovat kokenut Niklas Bäckström, Mikko Koskinen ja Juuse Saros. Kukaan heistä ei ole vielä selkeä ykkösmaalivahti.

NHL:sta tuli niin kovia vahvistuksia, että Jesse Puljujärvi ja Markus Granlund eivät mahdu joukkueeseen. Myös Tapparan paras hyökkääjä Kristian Kuusela jäi pois.

Puolustuksessa ei ole yhtä paljon tähtiä, mutta kokeneita ja varmoja pelaajia on sielläkin.

Suomen mitalitoiveet ovat jälleen korkealla, kun kisat alkavat Venäjällä Pietarissa ja Moskovassa. Suomi kohtaa ensiksi Valko-Venäjän perjantaina 6. toukokuuta. Ottelu näkyy MTV3:ssa kello 20 alkaen.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste